AirDuctors.net
 
Smaller Default Larger

Czy w godzinach szczytu, z bocznej łomiankowskiej uliczki można komunikacją zbiorową dojechać do metra w 15 minut ?

 

 W naszej ocenie istnieje alternatywa mogąca przynieść szybsze i tańsze rozwiązanie problemu komunikacyjnego niż tramwaj za 276 milionów złotych planowany przez Burmistrza Dąbrowskiego na rok 2030.

 

 Rozwiązaniem tym, może być bus – pas i odpowiednia organizacja ruchu, wzorowana na systemie BRT (Bus Rapid Transit).

Jego istota polega na osiągnięciu lepszych efektów niż przy zastosowaniu tramwaju i to przy kilkakrotnie niższych kosztach. W skład systemu wchodzą: autobusy, wydzielone dla nich pasy ruchu, stacje autobusowe, komputerowo wspomagany system sterowania ruchem i system informacji pasażerskiej. Kręgosłupem takiego systemu powinny stać się bus -pasy poprowadzone ulicami Pułkową i Warszawską. Autobusy rozjeżdżały by się po Łomiankowskich osiedlach tworząc krzaczastą sieć.

 Za takim rozważeniem przemawiają następujące argumenty:

- jest znacząco tańszy w budowie i eksploatacji

- umożliwia wykorzystanie istniejącego taboru i zaplecza KMŁ

- umożliwia stopniową realizację poszczególnych etapów

- dzięki krzaczastemu układowi linii zapewnia skrócenie łącznego czasu przejazdu od domu do metra bez przesiadki

- odgałęzienia tras dają się łatwo wydłużać i modyfikować

- podnosi bezpieczeństwo, stwarzając możliwość wykorzystania pasa przez służby ratunkowe

 Do realizacji koncepcji będzie można wykorzystać analizy wykonane dla potrzeb tramwaju, gdyż zaplanowane torowiska są nieznacznie węższe od pasów BRT.

Pierwszym etapem powinna być budowa bus-pasów na odcinku od Burakowa do Młocim zapewniająca krótki czasu przejazdu na tym odcinku w okresie szczytu. Z tego względu należy niezwłocznie podjąć negocjacje z władzami Warszawy, będącymi gospodarzami tego odcinka. Sprzyjającą okolicznością może być planowana przebudowa ul. Pułkowej związana z planem udrożnienia DK-7.

W kolejnym etapie wydzielone pasy ruchu winny pojawić się na ul. Warszawskiej.

Częścią systemu może stać się przewidywany w ramach ZIT (program współfinansowany ze środków UE) parking P+R przy Auchan. Parking nie mógłby spełnić tej roli w przypadku linii tramwajowej biegnącej przez Buraków.

W przyszłości w wyniku stopniowej rozbudowy sytemu, jego modernizacji i wyposażania, mógłby on osiągnąć standard BRT.

Pomysł zrodził się w wyniku pracy zespołu KOMUNIKACJA kierowanego przez dr Katarzynę Sicińską z Instytutu Transportu Samochodowego, przy wykorzystaniu opinii światowego autorytetu w zakresie systemów komunikacyjnych prof. Wojciecha Suchorzewskiego, opracowania dr Andrzeja Brzezińskiego z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej „Szybki transport autobusowy – alternatywa dla tramwaju” oraz analiz przygotowanych na zlecenie Burmistrza Łomianek przez JKO Consuling w ramach opracowania „Koncepcja przebiegu trasy linii tramwajowej”.

pokaż więcej load all

Wydarzenia

  • Dziękujemy! (2)

    i prosimy o jeszcze. Jeśli zdecydujesz się wesprzeć gazetkę Dialogu, to instrukcję masz poniżej.
    Więcej

Najnowsze komentarze

  • Jeser * 13.11.2017 09:23
    Będą zmuszeni po raz kolejny zmienić ten nieprzyjęty jeszcze przez wojewodę statut. Może spojrzą z ...

    Czytaj więcej...

     
  • bonbonella * 10.11.2017 23:38
    Z pana informacji wynika, że trzeba będzie zmienić tak pośpiesznie przegłosowany statut MiG Łomianki?

    Czytaj więcej...

     
  • Ziuta * 06.11.2017 14:41
    Panie macieju nerwy puściły czy w podstawówce siedziałeś pan w ostatniej ławce. A właściwie to takich ...

    Czytaj więcej...

     
  • Wacław * 05.10.2017 11:44
    Koncepcja tej drogi spowoduje całkowite zablokowanie i docelowo zniszczenie wsi Dziekanów Polski ,gdyż ...

    Czytaj więcej...

     
  • Gwidon * 22.06.2017 16:01
    Brawo Dialog. Ronda też nie będzie

    Czytaj więcej...

 

 

Newsletter

Jeśli myślisz podobnie jak my i chcesz być z nami w kontakcie, wpisz swoje dane a będziemy Cię powiadamiać o wszystkim co uważamy za ważne.
Regulamin

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Pliki cookies (ciasteczka) to dane informatyczne - pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniu użytkownika. Używane są w celu dostosowania wyglądu strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych. Statystyki te umożliwiają polepszanie struktury i zawartości stron www.


  Na naszej stronie stosowane są dwa rodzaje plików cookies - sesyjne oraz stałe. Sesyjne są plikami tymczasowymi, które pozostają w urządzeniu użytkownika, aż do wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki pozostają w urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.


  Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies w urządzeniu użytkownika. Możesz zablokować w swojej przeglądarce mozliwość zapisu cookies. Jednak wybór tej opcji automatycznie zablokuje Ci możliwość korzystania z szeregu funkcji na naszej stronie. Nie możemy także zagwarantować, że oferowane na naszej stronie usługi będą działać w zaplanowany sposób i zgodnie z ich przeznaczeniem.


  Więcej informacji na temat blokowania plików typu cookies w Twojej przeglądarce znajdziesz w zakładce "pomoc" przeglądarki.