AirDuctors.net

 
Smaller Default Larger

A być może nie ...

Obejrzyj video. Jest bardzo krótkie.

 

Oczywiście, że tego nie wiesz.

Nie musisz czytać obejrzyj 49 sekund nagrania.

 

 

 
 
Tak wydają się rozumować twórcy niektórych kampanii wyborczych.
Każdy z nas jest po części osobą racjonalną i postępującą wedle wskazań rozumu, a po części kimś emocjonalnym, który daje się nieraz ponieść emocjom, działa w afekcie lub zostaje czyś zauroczony. Instynktownie wyczuwają to wszyscy twórcy kampanii wyborczych. Ta banalna przecież obserwacja bazuje na indywidualnym doświadczeniu: „sam tak postępuję, więc na pewno tak też robią inni”.
Jeśli przez chwilę moglibyśmy wyłączyć irracjonalność i spojrzeć chłodnym okiem, to proponuję ocenę kandydatów przez pryzmat tego, jak zwracają się do wyborców.
Ograniczę się do przykładu naszego lokalnego konkurenta, lecz warto to zrobić we wszystkich innych wypadkach.
Zamieszczony powyżej wybór materiałów z jego kampanii bardzo dużo mówi nam o nim samym i o tym jak sprawować będzie swój urząd.
Na pierwszy rzut oka to próba zrobienia idioty z jednego z przeciwników. Ale tylko na pierwszy rzut, prawdziwy przekaz jaki wnikliwy obserwator odczyta z tego sposobu działania jest następujący:

Wyborco, jesteś bezmyślny, podejmiesz decyzję na podstawie prześmiewczych obrazków.

Pytanie, który każdy z wyborców powinien sobie zadać brzmi:
czy chcę, by przez lata rządził mną ktoś, kto w ten sposób manipuluje odbiorcą.
Jeśli teraz traktuje mnie jak idiotę,
co będzie jak uzyska nade mną władzę?
 
Prozaiczny problem: część mieszkańców wystawia worki z zielonymi odpadkami na ulicę na wiele dni przed przyjazdem śmieciarki. Im to nie przeszkadza, nam tak.

Co zrobić z tymi cholernymi workami?

Jak zadziałać by ludzie nie tylko je usunęli, ale także coś zrozumieli. To drugie jest wielokrotnie ważniejsze. Skłonienie człowieka za pomocą mandatu, by coś z tym zrobił, to abdykacja przed rozwiązaniem problemu. Wszyscy dostaniemy kolejną lekcję autorytaryzmu. Mieszkańcy przećwiczą rozumieniu mechanizmów rządzenia i jego skuteczności. Człowiek, który wystawiał te worki dowie się, że jakieś oszołomy na niego doniosły i chętne zrewanżuje się im przy innej okazji. Dowie się, że przestrzeń wspólna, to pole walki, kto cwańszy, kto sprytniejszy i bardziej bezwzględny.

No i co idealiści? Poddajemy się?

Robota ruchów miejskich polega nie tylko na odczytywaniu tego co podoba się mieszkańcom, ale także na próbie zmieniania ludzkich przekonań, upodobań i poglądów. W tym pierwszym specjalizują się wszystkie partie polityczne, a mistrzostwo świata osiągają populiści. To drugie ćwiczą różne niszowe ugrupowania i ruchy. Chcą coś osiągnąć, coś więcej niż tylko wynik wyborczy.
Ruchy miejskie są próbą połączenia wody z ogniem. Pragmatyzmu walki o władzę z zamiarem zmieniania miejskiego mikroświata, a także zamieszkujących go ludzi.
Metody są różne. Najbardziej rokująca, to najpierw jedno, potem drugie. Zdobyć władzę, bynajmniej nie za pomocą tłumaczenia mieszkańcom, że muszą się zmienić, a następnie powoli i systematycznie rozpocząć zmienianie ich sposobu myślenia.

Czy to krętactwo?

Jeśli nawet, to znacznie mniejsze niż podążanie za najniższymi instynktami, najbardziej sfrustrowanej części naszego obywatelstwa.
… a sympatyczne karteczki w sprawie worków i tak wrzuciliśmy. Przecież nie będziemy siedzieli z założonymi rękami.
 
 

O mnie

Ukończyłem na Uniwersytecie Warszawskim socjologię w specjalności socjologii organizacji.

Pierwszym moim miejscem pracy był Instytut Organizacji i Kierowania.

Po jego rozwiązaniu przez pięć lat wykładałem socjologię organizacji na Politechnice Warszawskiej.

Następnie odbyłem dwuletnie studia podyplomowe i roczną praktykę badawczą w wiedeńskim Institut für Höhere Studien w zakresie socjologii organizacji i metod matematycznych.

Po powrocie do kraju pracowałem w Instytucie Kultury i Instytucie Studiów Politycznych.

Następnie, po wygranym konkursie, objąłem stanowisko dyrektora Biura Reklamy TVP. Wówczas była to wyodrębniona jednostka organizacyjna posiadająca własny budżet i służby funkcjonalne. W ciągu sześciu lat kierowania nią, z prostego biura posiadającego kilka małych komputerów, przekształcona została w jedno z przodujących w Europie biur sprzedaży. Posiadała system komputerowy oparty na najnowszych osiągnięciach zagranicznych. Wdrożono zarządzanie przez cele i zarządzanie procesami, autorski system ocen pracowniczych oraz innowacyjne metody sprzedaży. Biuro zatrudniało 70 osób a obroty wynosiły pół miliarda złotych rocznie.

W tym czasie uczestniczyłem w pracach międzynarodowej organizacji European Group of Television Advertising z siedzibą w Brukseli, by w końcowym okresie stać się członkiem jej zarządu.

Następnie zostałem zaangażowany przez jeden z największych koncernów medialnych WPP z zadaniem zorganizowania i poprowadzenia polskiego oddziału agencji reklamowej Mindshare.

Kolejnym wyzwaniem była prezesura Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. W owym czasie była to najważniejsza organizacja reprezentująca interesy mediów, agencji reklamowych i reklamodawców. Rola Stowarzyszenia polegała na utrzymywaniu kontaktu z przedstawicielami rządu i parlamentu oraz komentowanie w mediach zagadnień związanych z reklamą.

Równolegle utworzyłem własną firmę Instytut Mediów zajmującą się audytem mediowym i doradztwem. Prowadzę ją do dzisiejszego dnia współpracując z liderami tej branży z Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Poza działalnością ściśle zawodową, angażowałem się w aktywność społeczną. Byłem przewodniczącym Solidarności w swoim instytucie w roku 1981. Nigdy nie należałem do żadnej partii.

Odbyłem szkolenie wojskowe ukończone w stopniu podporucznika rezerwy.

Jestem harcmistrzem ZHP i przodownikiem turystyki pieszej PTTK.

Żona jest absolwentką Akademii Teologii Katolickiej a syn pracuje w Orange Labs jako główny specjalista.

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Pliki cookies (ciasteczka) to dane informatyczne - pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniu użytkownika. Używane są w celu dostosowania wyglądu strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych. Statystyki te umożliwiają polepszanie struktury i zawartości stron www.


  Na naszej stronie stosowane są dwa rodzaje plików cookies - sesyjne oraz stałe. Sesyjne są plikami tymczasowymi, które pozostają w urządzeniu użytkownika, aż do wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki pozostają w urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.


  Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies w urządzeniu użytkownika. Możesz zablokować w swojej przeglądarce mozliwość zapisu cookies. Jednak wybór tej opcji automatycznie zablokuje Ci możliwość korzystania z szeregu funkcji na naszej stronie. Nie możemy także zagwarantować, że oferowane na naszej stronie usługi będą działać w zaplanowany sposób i zgodnie z ich przeznaczeniem.


  Więcej informacji na temat blokowania plików typu cookies w Twojej przeglądarce znajdziesz w zakładce "pomoc" przeglądarki.